Saturday 10 March 2012

Pelamin indah

Cuti sekolah. Banyak undangan kenduri yang diterima. Salah satunya adalah jiran sebelah rumah saya yang mengadakan majlis pertunangan anak perempuan keduanya. Disebabkan rumah kami berada di laluan utama keluar masuk ke taman perumahan, jiran saya tidak dapat membuka khemah di hadapan rumah. Jadi, laman jiran di kiri dan kanan rumahnya menjadi ruang makan para undangan. Jadi, rumah saya seperti mengadakan kenduri hari ini.  Ada rakan yang menelefon, "hai kenduri tak ajak ke"?

Alamak!! Bukan saya yang kenduri, jiran sebelah..takkan nak ajak pula...

Saya suka sangat dekorasi pelamin yang disediakan untuk menyarung cincin bakal pengantin..simple tetapi menarik dan moden..mulalah saya berangan nak buat pelamin.. tapi untuk majlis siapa ya??Hahahaha.

 Ini pula gubahan untuk hantaran yang disediakan untuk pihak lelaki. Hasil tangan jiran saya sendiri..simple but sweet..saya suka sangat..




Sireh junjung merupakan simbolik dalam adat masyarakat Melayu yang tidak dilupakan dalam majlis pertunangan atau perkahwinan..

Cake daripada Cupercake menjadi pemanis kepada hantaran melambangkan kita perlu bermanis-manis dalam menjalinkan hubungan silaturrahim

Tiga helai tuala yang digubah cantik.

Cantik hantarannya. Saya mula mendapat idea untuk buat gubahan hantaran pula. Balik nanti saya nak buat gubahan hantaran untuk adik ipar yang bakal berkahwin Jun nanti. Sebab tulah orang kata jauh berjalan banyak pengetahuan yang diperoleh. Saya tak berjalan jauh pun. Sebelah rumah sahaja tapi dah dapat idea baru.

No comments:

Post a Comment