Thursday 1 December 2011

Nak kahwin..Siapa yang patut jemput tetamu...?

Hari ini saya terbaca sebuah artikel dalam majalah Wanita berkaitan dengan sikap anak-anak zaman sekarang atau pun lebih tepat lagi satu trend yang mungkin baru menular dalam masyarakat kita hari ini. Mungkin terlalu mengikut peredaran zaman dan menganggap sesuatu perkara telah ketinggalan zaman. Yang paling dasyat...sanggup melukakan hati dan meminggirkan perasaan ibu bapa..

Artikel itu berkaitan dengan kad jemputan kahwin. Kebiasaannya apabila anak-anak akan mendirikan rumahtangga,  ibu bapa akan menguruskan perkahwinan anak-anak dari hal menjemput saudara mara, sahabat handai, jiran tetangga, rakan taulan dan kenalan sehingga semua urusan berkaitan kenduri kendara. tapi apa yang berlaku... ada kes anak-anak menguruskan segala-segalanya tanpa pengetahuan ibu bapa sehinggalah pada kad jemputan juga ditulis nama anak sebagai orang yang menjemput tetamu.. nama ibu bapa pula termasuk dalam senarai `Turut Mengundang'.. (kalau nak baca kisah ni boleh beli majalah Wanita keluaran Disember)

Aduhh!!! apa nak jadi agaknya???

Apa perasaan anda sekiranya anda adalah ibu bapa yang terlibat? Tak Kisah??? Kecil hati?? Tersentuh???Atau boleh buat tak tahu je..?
Apa kata saudara mara, jiran tetangga, rakan taulan agaknya...?

Patut ke semua ni berlaku?






No comments:

Post a Comment